Zadzwoń na infolinię:
Biuro 12 307 06 40

Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

Dział Techniczny 12 431 33 27

Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

Zadzwoń na infolinię:
Biuro 12 307 06 40

Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

Dział Techniczny 12 431 33 27

Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

Kodeks Dobrych Praktyk Autoryzowanego Instalatora marki GREE

PREAMBUŁA

Free Polska jako wyłączny przedstawiciel marki GREE w Polsce, stworzyła autorski program certyfikacji Instalatorów z branży HVAC w zakresie produktów marki GREE z podziałem na certyfikaty RAC, GMV, pompy ciepła Split i Monoblok. Free Polska od lat realizuje odpowiedzialny model sprzedaży z wykorzystaniem sieci partnerskiej oraz Autoryzowanych Instalatorów marki GREE.

Misją Free Polska jest rozwój branży HVAC poprzez systematyczne podnoszenie kwalifikacji instalatorów, zwieńczone certyfikatem Autoryzowanego Instalatora marki GREE. Szkolenia podzielone są na bloki tematyczne, umożliwiające stopniowe zdobywanie wiedzy, uzyskanie nowych uprawnień oraz poszerzenie oferty usług instalacyjnych. Sesje obejmują szeroki program zajęć z zakresu instalacji, uruchamiania i serwisowania urządzeń grzewczych i klimatyzacyjnych, a zdobyta wiedza jest podstawą partnerskiej współpracy Instalatora z marką GREE.

Kontynuacja współpracy z Autoryzowanymi Instalatorami odbywa się dzięki pionierskiej aplikacji mobilnej GREE – STREFA INSTALATORA. Narzędzie to skutecznie wspiera Instalatorów w ich codziennej pracy, ułatwiając obsługę użytkowników (operatorów) końcowych. Pozwala zaplanować przeglądy gwarancyjne oraz w przypadku pomp ciepła zapewnia elektroniczną rejestrację gwarancji każdego zainstalowanego systemu. Dzięki temu rozwiązaniu zarówno Autoryzowany Instalator pomp ciepła, jak i użytkownik (operator) końcowy mają łatwiejszą kontrolę nad przebiegiem procesu serwisowania i użytkowania urządzenia w trakcie trwania gwarancji. Ponadto Aplikacja ułatwia Instalatorom dostęp do dokumentacji technicznej dotyczącej produktu i sprawnego kontaktu z inżynierami technicznymi marki GREE.

CEL DOKUMENTU

Kodeks Dobrych Praktyk Autoryzowanego Instalatora marki GREE ma promować profesjonalne zachowania i wysoką jakość pracy Autoryzowanych firm instalacyjnych. Dokument skierowany jest do firm, które sprzedają, montują i serwisują urządzenia dystrybuowane przez Free Polska, wyłącznego przedstawiciela marki GREE w Polsce. 

STOSOWANIE ZALECEŃ I WYTYCZNYCH

Stosowanie Kodeksu Dobrych Praktyk to forma realizowania zaleceń i wymogów merytorycznych i etycznych, które promuje spółka Free Polska, jako wyłączny przedstawiciel marki GREE w Polsce.

ROZPOCZNIJ PROFESJONALNĄ DZIAŁALNOŚĆ W BRANŻY HVAC Z GREE

KROK 1 – CERTYFIKAT AUTORYZOWANEGO INSTALATORA GREE
  • W celu zdobycia certyfikatu należy odbyć szkolenie autoryzacyjne z konkretnego zakresu. W zależności od Twoich potrzeb będzie to:
    • Szkolenie Autoryzacyjne RAC
    • Szkolenie Autoryzacyjne GMV (VRF)
    • Szkolenie Autoryzacyjne Pompy ciepła

Szkolenie pomoże Ci poznać urządzenia GREE, zasady montażu i serwisowania. Certyfikaty wystawiane są na okres 2 lat.

PAMIĘTAJ!

Certyfikat należy zaktualizować. Okres karencji ważności certyfikatu wynosi max 2 miesiące, w tym terminie musisz odbyć szkolenie przypominające. Dzięki zainstalowaniu aplikacji Gree, będziemy Ci o tym przypominać.

KROK 2 – APLIKACJA STREFA INSTALATORA GREE
  • Przed szkoleniem autoryzacyjnym koniecznie pobierz bezpłatną aplikację Strefa Instalatora i załóż konto podając swoje dane. Po pomyślnym ukończeniu szkolenia, zaloguj się do aplikacji, aby pobrać swój Certyfikat (będzie dostępny do 7 dni po szkoleniu). Posiadając Certyfikat Autoryzacyjny i konto w aplikacji GREE Strefa Instalatora zostanie Ci nadany dostęp do jej pełnej wersji.

Zyskujesz wówczas pełny pakiet realnych korzyści:

– narzędzie do automatycznego przygotowywania ofert dla twoich klientów,

– uczestnictwo w programie poleceń twoich usług,

– dostęp do programów lojalnościowych z cennymi nagrodami,

– dostęp do dokumentacji technicznej,

– narzędzie do planowania przeglądów i rejestracji zrealizowanych instalacji,

– możliwość składania reklamacji – w prosty i szybki sposób.

PAMIĘTAJ!

Tylko posiadając ważną autoryzację, zamontowane przez Ciebie urządzenia podlegają gwarancji Free Polska Sp. z o.o., wyłącznego przedstawiciela marki GREE. Dzięki niej masz dostęp do pełnego wsparcia inżynierów GREE i bezpłatnych części zamiennych. Na bieżąco będziesz informowany o aktualnych promocjach, jak i otrzymasz od nas katalogi, kompendia czy ulotki urządzeń, dzięki którym będziesz lepiej przygotowany do wizji lokalnych oraz do diagnozy problemów. Każdy Autoryzowany Instalator, posiadający konto w aplikacji, zostaje również dołączony do stworzonego przez nas Programu Poleceń, który polega na rekomendowaniu firm instalacyjnych na indywidualne zapytanie Inwestorów. 

Z poziomu aplikacji możesz wygenerować elektroniczną wersję swojego Certyfikatu GREE.

OBOWIĄZKI I DOBRE PRAKTYKI AUTORYZOWANEGO INSTALATORA GREE

KROK 1 –  PIERWSZY KONTAKT Z KLIENTEM – DOBÓR URZĄDZENIA
  • przygotowanie do wizji lokalnej (dobra praktyka) – przed przyjazdem na miejsce przygotuj katalog lub ulotki odpowiednich urządzeń. Przede wszystkim zdobądź informacje takie jak: oczekiwania klienta, na jakich funkcjach i parametrach szczególnie mu zależy, jaki jest planowany termin realizacji;
  • wizja lokalna (obowiązek) – podczas jej trwania wspólnie z klientem ustal proponowane urządzenia, ich rozmieszczenie, sposób prowadzenia instalacji tak, aby przygotować dokładną wycenę prac. W ofercie GREE dostępne są różne modele i systemy klimatyzacji. Przede wszystkim podczas wizji lokalnej określ, ile pomieszczeń ma być klimatyzowanych.
DOBÓR URZĄDZEŃ

W przypadku tylko jednego pomieszczenia wystarczy klimatyzator typu split. W przypadku wielu pomieszczeń można zastosować osobne urządzenia typu split do każdego z nich lub system multi Free Match Plus. Zaletą układu multi jest konieczność montażu tylko jednej jednostki zewnętrznej. Trzeba jednak zaplanować tak instalację, żeby przewody chłodnicze i elektryczne prowadzone były od każdej z jednostek wewnętrznych do wspólnego miejsca – jednostki zewnętrznej. W porozumieniu z klientem zdecyduj, jaki typ jednostki/jednostek wewnętrznych będzie najbardziej odpowiedni. Jednostki ścienne są najbardziej popularne. Są one stosunkowo niewielkie i nie wymagają specjalnych warunków montażowych. Konsola montowana przy podłodze sprawdzi się wszędzie tam, gdzie modele ścienne oraz np. na poddaszach ze skośnym dachem. Urządzenia kasetonowe to modele komercyjne dla większych powierzchni. Rozprowadzają one powietrze w wielu kierunkach jednocześnie, jednak najczęściej montowane są w przestrzeniach sufitu podwieszanego. Zaletą modeli kanałowych jest możliwość zabudowy oraz klimatyzowania wielu pomieszczeń jednocześnie. Modele podstropowe to daleka struga powierza i duża moc co sprawdzi się w dużych lokalach komercyjnych.

Przy wyborze jednostek ściennych w porozumieniu z klientem należy wybrać tę najbardziej odpowiednią. Należy zwrócić uwagę na wygląd, parametry oraz funkcje, tak aby urządzenie jak najbardziej spełniało oczekiwania klienta.

DOBÓR WYDAJNOŚCI

Aby prawidłowo dobrać wydajność chłodniczą klimatyzatora najlepiej skorzystać z kalkulatora oferowanego przez GREE. Znajdziesz go tutaj:[LINK]. Podając w nim takie parametry jak wymiary pomieszczenia, liczba ludzi, wielkości i kierunek okien, informację o sąsiednich pomieszczeniach uzyskać można dokładny wynik zapotrzebowania na moc chłodniczą oraz dobrać model odpowiedniej wydajności. W kalkulatorze należy wypełnić pola zaznaczone na zielono. Część z pół wypełnia się ręcznie wpisując wartość, część z listy rozwijalnej. Sam arkusz znaleźć można w Strefie Instalatora. Można także skorzystać z metody uproszczonej przyjmując zapotrzebowanie średnie na poziomie 40W/m3. Jest to jednak metoda oferująca znacznie mniej dokładne wyniki, które sprawdzają się najczęściej dla przeciętnych pomieszczeń. Nie gwarantuje jednak ona często wystarczająco dużej precyzji obliczeń. Dla przykładu pomieszczenie o powierzchni 28 m2 i wysokości 2,7 m to kubatura 75,6 m3. Korzystając z metody uproszczonej zapotrzebowanie na wydajność chłodniczą wynosi 3,0 kW.              

Należy pamiętać o tym, aby wydajność nominalna dobranego klimatyzatora pokrywała wyliczone zapotrzebowanie.

KROK 2 – UMOWA WYKONANIA INSTALACJI CHŁODNICZEJ

Podpisz umowę na wykonanie instalacji klimatyzacji, która określała będzie:

  • wybrane urządzenia,
  • zakres i sposób wykonania instalacji,
  • termin realizacji,
  • koszty.

Warto wpisać do umowy również wykonywanie okresowych przeglądów i ich koszt.

KROK 3 – MONTAŻ URZĄDZEŃ zgodnie z instrukcją montażu i zaleceniami producenta.

Na prawidłowy montaż składa się:

  • w porozumieniu z klientem ustal odpowiednie miejsce montażu,
  • wypoziomuj płytę montażową urządzenia i wykonaj przewiert pod instalację,
  • dobierz odpowiednie średnice rur, długość instalacji i prawidłowo wykonaj połączenia w instalacji chłodniczej.
KROK 4 – OBSŁUGA PO MONTAŻU

Karta gwarancyjna,  faktura i instrukcja obsługi – po montażu przekaż użytkownikowi instrukcję obsługi, fakturę jako dowód zakupu oraz prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną, a w przypadku pomp ciepła wypełnij elektroniczną kartę urządzenia w aplikacji GREE Strefa Instalatora.

PAMIĘTAJ!

Posiadanie karty gwarancyjnej jest wymagane do gwarancji. Na zniszczone lub zagubione karty gwarancyjne nie wydaje się duplikatów!

PRZESZKOLENIE OPERATORA – przekaż użytkownikowi najważniejsze informacje odnośnie użytkowania urządzenia, jak włączanie i wyłączania klimatyzatora, zmiana parametrów pracy oraz aktywacja funkcji. Poinformuj go o warunkach gwarancyjnych danego urządzenia zarówno pod kątem obowiązków, jak i praw takich jak wymogi przeglądów i długość gwarancji.

KONFIGURACJA WIFI – po montażu urządzenia wyposażonego w moduł WiFi pomóż użytkownikowi w konfiguracji połączenia z telefonem/tabletem klienta. Szczegóły znaleźć można w instrukcji aplikacji WiFi Gree+.

REJESTRACJA INSTALACJI W APLIKACJI – zapisz instalację na swoim koncie w Strefie Instalatora. Dzięki temu stworzysz bazę swoich montaży i klientów. Dzięki Aplikacji będziesz mógł planować przeglądy i zapisywać historię działań montażowych i serwisowych. Pozwoli to dobrze zorganizować Twoją pracę, którą wykonasz szybciej i sprawniej.

OKRESOWE PRZEGLĄDY GWARANCYJNE – wykonuj przeglądy gwarancyjne zgodnie z obowiązującym okresem dla danego typu urządzeń (Klimatyzatory – co 6 miesięcy, PC – co roku). Pamiętaj o ich ewidencji w karcie gwarancyjnej, w przypadku pomp ciepła o odnotowaniu ich w aplikacji GREE Strefa Instalatora.

DIAGNOZA I NAPRAWA – pamiętaj, że awarie i wady urządzenia zgłoszone przez Operatora muszą zostać naprawione do 14 dni, chyba, że termin ten nie jest możliwy do dochowania w przypadku konieczności zamówienia dodatkowych części. Klient powinien zostać poinformowany o takiej sytuacji.

RODO

Każdy przedsiębiorca jest zobowiązany do rozpoznania i spełniania obowiązków informacyjnych w zakresie przetwarzania danych osobowych. Pamiętaj by spełnić takie obowiązki względem klientów – użytkowników (operatorów) końcowych. Wzorcowe klauzule informacyjne możesz znaleźć w naszym Regulaminie Aplikacji GREE Strefa Instalatora.

Życzymy powodzenia i liczymy na dalszą dobrą współpracę.

Zespół Free Polska.