W dniu 18 kwietnia 2025 biuro FREE Polska oraz showroom czynne będą do godz. 13:00.
W dniu 2 maja 2025 r. NIECZYNNE.

Napisz do nas
Zadzwoń na infolinię:
Biuro 12 307 06 40

Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

Dział Techniczny 12 431 33 27

Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

Zadzwoń na infolinię:
Biuro 12 307 06 40

Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

Dział Techniczny 12 431 33 27

Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

Polityka sprzedaży produktów marki GREE w Polsce

1. WSTĘP

1. 1. Free Polska, jako wyłączny przedstawiciel marki GREE na rynku polskim, realizuje i promuje Politykę Sprzedaży dotyczącą Produktów Marki GREE i dąży do jej przestrzegania i realizowania przez inne podmioty sprzedające w Polsce te produkty.

1.2. Polityka Sprzedaży jest oficjalnym dokumentem określającym zasady sprzedaży Produktów Marki GREE w Polsce w ramach standardu jakości oraz wizerunku marki GREE o globalnym zasięgu.

1.3. Polityka Sprzedaży wskazuje obowiązki i rekomendacje dot. sprzedaży Produktów Marki GREE w Polsce, których przestrzeganie sprzyja tworzeniu i umacnianiu wspólnej strategii i jednolitych zasad sprzedaży tych produktów w celu zapewnienia użytkownikom końcowym odpowiedniej jakości sprzedaży i obsługi oraz bezpieczeństwa.

1.4. Polityka Sprzedaży wskazuje obowiązki i rekomendacje w zakresie sprzedaży, cen oraz marketingu dot. Produktów Marki GREE w Polsce.

1.5. Sprzedaż Produktów realizowana jest poprzez partnerstwa strategiczne w ramach Autoryzowanej Sieci Dystrybucji z dodatkowym udziałem sprzedawców nienależących do tej sieci.

1.6. Podmioty sprzedające w Polsce Produkty Marki GREE zobowiązane są stosować się do Polityki Sprzedaży.

2. DEFINICJE

2.1. Na potrzeby niniejszego dokumentu następujące określenia oznaczają:

2.1.1. Autoryzowany Instalator – przedsiębiorca (osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną) prowadzący działalność gospodarczą w branży HVAC, spełniający warunki wynikające z Ustawy F-Gaz, wykonujący montaż u użytkowników końcowych, posiadający aktualne szkolenia autoryzacyjne marki GREE i tym samym posiadający Certyfikat Autoryzowanego Instalatora marki GREE, stosujący się do Kodeksu Dobrych Praktyk Certyfikowanego Instalatora GREE;

2.1.2. Polityka Sprzedaży – niniejszy dokument;

2.1.3. Free Polska – Free Polska sp. z o.o. z/s w Krakowie; adres: ul. Dobrego Pasterza 13/3, 31-416 Kraków; NIP: 5252291850; REGON: 015652188; KRS: 0000198686 (Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie); nr tel.: +48 12 307 06 40; adres e-mail: gree@gree.pl; nr rachunku bankowego: 26 1090 2053 0000 0001 4389 3911;

2.1.4. Księga Znaków – dokument zawierający zbiór zasad i wytycznych, dotyczących sposobu w jaki logo, nazwa oraz inne elementy identyfikacji wizualnej marki GREE powinny być używane (określający m.in. kolorystykę, proporcje, typografię i sposób używania), dostępny na stronie internetowej: www.gree.pl;

2.1.5. Instalator – przedsiębiorca (osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną) prowadząca działalność gospodarczą w branży HVAC spełniająca warunki wynikające z Ustawy F-Gaz;

2.1.6. Produkty Marki GREE lub Produkty – produkty HVAC marki GREE, z zakresu RAC, LCAC oraz Pomp Ciepła, których producentem jest Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai;

2.1.7. Ustawa F-Gaz – ustawa z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2065);

2.1.8. Warunki Gwarancji – oficjalne warunki i zasady udzielania i obowiązywania gwarancji na Produkty Marki GREE, dostępne na stronie internetowej: www.gree.pl.

3. CELE POLITYKI SPRZEDAŻY

3.1. Celem Polityki Sprzedaży jest:

3.1.1. wdrażanie, stosowanie i promowanie odpowiedzialnego i jakościowego procesu sprzedaży, montażu i realizacji obowiązków gwarancyjnych dotyczących Produktów Marki GREE w celu zapewnienia długofalowego rozwoju marki GREE w Polsce oraz budowania przewagi konkurencyjnej na rynku;

3.1.2. dążenie do spójnej realizacji strategii sprzedaży Produktów Marki GREE w Polsce w celu jednolitego, spójnego i jakościowego budowania pozycji marki GREE w Polsce poprzez tworzenie i utrzymanie trwałych relacji z Instalatorami i użytkownikami końcowymi;

3.1.3. optymalizowanie kanałów sprzedaży Produktów Marki GREE i dostosowywanie ich do potrzeb rynku oraz Autoryzowanych Instalatorów, będących docelową i preferowaną grupą odbiorców Produktów Marki GREE;

3.1.4. organizowanie kanałów sprzedaży Produktów Marki GREE w sposób, który zapewniać będzie bezpieczeństwo i należytą obsługę gwarancyjną użytkowników końcowych;

3.1.5. zapewnienie szerokiej dostępności Produktów Marki GREE dla Autoryzowanych Instalatorów, będących docelową i preferowaną grupą odbiorców Produktów Marki GREE.

4. POLITYKA SPRZEDAŻY

4.1. Wszelkie działania handlowe dotyczące Produktów Marki GREE powinny być prowadzone w sposób etyczny i zgodny z najlepszymi praktykami, z uwzględnieniem słusznych interesów Free Polska, sprzedawców Produktów, Instalatorów oraz konsumentów, jak również z poszanowaniem środowiska.

4.2. Montaż Produktów Marki GREE powinien odbywać się za pośrednictwem Instalatora. W związku z tym, sprzedaż Produktów kierowana jest zasadniczo do Instalatorów (z zachowaniem wymogów Ustawy F-Gaz). Sprzedaż Produktów do użytkowników końcowych powinna natomiast odbywać się za pośrednictwem Instalatorów.

4.3. Sprzedaż Produktów Marki GREE do innych (niż Instalator) podmiotów pośredniczących w sprzedaży nie jest zabroniona. Rekomenduje się jednak, aby nie stanowiłao to stałej praktyki, a miałao jedynie charakter raczej incydentalny / okazjonalny.

4.4. W związku z Ustawą F-Gaz, Free Polska stworzyła autorski program szkoleń autoryzacyjnych oraz szereg udogodnień jakościowych dla Instalatorów, tworząc elitarną grupę Autoryzowanych Instalatorów, którzy są jakościowym odzwierciedleniem reputacji marki GREE w zakresie instalacji i gwarancji produktów tej marki.

4.5. Wyłącznie Instalatorzy Autoryzowani są uprawnieni do udzielania użytkownikom końcowym gwarancji na Produkty Marki GREE zgodnie z Warunkami Gwarancji. Sprzedaż Produktów do użytkowników końcowych bez udziału Autoryzowanego Instalatora, a także montaż tych produktów przez Instalatora niebędącego Autoryzowanym Instalatorem nie pozwala na udzielenie użytkownikowi końcowemu gwarancji na Produkty zgodnie z Warunkami Gwarancji. Free Polska stworzyła szereg funkcjonalności, dostępnych na stronie internetowej www.gree.pl, umożliwiających weryfikację Instalatorów.

4.6. W związku z powyższym, rekomendowaną grupą odbiorców Produktów Marki GREE są Instalatorzy Autoryzowani, którzy jako jedyny dysponują odpowiednimi narzędziami i uprawnieniami pozwalającymi na odpowiednią obsługę gwarancyjną Produktów.

4.7. Sprzedaż Produktów Marki GREE do innych podmiotów pośredniczących w sprzedaży tych produktów powinna odbywać się w celu promowania i przedstawiania korzyści stosowania się do zasad Polityki Sprzedaży.

4.8. Sprzedaż Produktów Marki GREE do innych podmiotów pośredniczących w sprzedaży tych produktów powinna odbywać się pod warunkiem otrzymania zapewnienia, że będą one sprzedawać te produkty zgodnie z zasadami Polityki Sprzedaży oraz z zachowaniem wymogów Ustawy F-gaz.

4.9. Sprzedaż Produktów Marki GREE do Instalatorów innych niż Autoryzowani Instalatorzy powinna odbywać się w celu promowania i przedstawiania korzyści uzyskania statusu Autoryzowanego Instalatora.

4.10. Podmioty sprzedające Produkty Marki GREE zobowiązane są do:

4.10.1. lojalnego i rzetelnego współdziałania z Free Polska oraz innymi sprzedawcami Produktów Marki GREE na rynku polskim – w zakresie sprzedaży tych produktów i akceptacji Polityki Sprzedaży;

4.10.2. popularyzowania szkoleń autoryzacyjnych organizowanych przez Free Polska dla Instalatorów, których ukończenie umożliwia zdobycie Certyfikatu Autoryzowanego Instalatora marki GREE warunkującego możliwość udzielania gwarancji na Produkty zgodnie z Warunkami Gwarancji;

4.10.3. weryfikacji i kontroli ważności Certyfikatów Autoryzowanych Instalatorów marki GREE, w szczególności korzystając z funkcjonalności „Zweryfikuj Instalatora” na stronie www.gree.pl;

4.10.4. spełniania, przy dokonywaniu dalszej odsprzedaży Produktów Marki GREE, wymagań przewidzianych prawem, w szczególności poprzez uzyskanie kopii stosowanych certyfikatów lub umów na wykonanie usług instalowania Produktów od ich dalszych nabywców.

5. POLITYKA CENOWA

5.1. Na stronie internetowej www.gree.pl prezentowany jest Cennik Detaliczny Produktów.

5.2. W związku z realizowanym modelem sprzedaży w segmencie profesjonalnym (B2B) oraz mając na względzie, iż Produkty Marki GREE wymagają profesjonalnego montażu oraz jakościowej obsługi, polityka cenowa dotycząca Produktów, opiera się na modelu Value & Market-Based Pricing.

5.3. Rekomenduje się stosowanie przy dalszej odsprzedaży Produktów polityki rabatowej, uwzględniającej (w stosunku do dalszego nabywcy Produktów) takie czynniki jak: spełnianie wymogów prawnych i autoryzacyjnych, wolumen zakupów, obowiązywanie długoterminowych kontraktów, przestrzeganie zasad rzetelnej i uczciwej realizacji procesów sprzedaży (w tym przestrzeganie Polityki Sprzedaży), współpraca przy budowie i dbałości o reputację i wiarygodność marki GREE.

5.4. W przypadku sprzedaży Produktów przez podmioty realizujące sprzedaż internetową, w tym również do użytkowników końcowych, rekomenduje się stosowanie rabatu na zewnętrznych platformach internetowych w maksymalnej wysokości 20-25% od podawanej na stronie internetowej www.gree.pl ceny detalicznej.

6. POLITYKA MARKETINGOWA

6.1. Free Polska, jako wyłączny przedstawiciel marki GREE na rynku polskim, realizuje i promuje centralną politykę marketingową dotyczącą Produktów i dąży do przestrzegania i realizowania polityki marketingowej dotyczącej Produktów Marki GREE przez innych sprzedawców Produktów.

6.2. Celem centralnej polityki marketingowej jest:

6.2.1. jednolite, spójne i jakościowe budowanie pozycji marki GREE w Polsce;

6.2.2. realizowanie polityki brandingu, tj. ogółu działań mających na celu budowanie świadomości marki i wzmacnianie jej wizerunku poprzez identyfikację wizualną marki oraz zapewnianie ustandaryzowanej, wysokiej jakości obsługi klientów w całym procesie sprzedaży i użytkowania Produktów (włącznie z serwisem gwarancyjnym i pogwarancyjnym).

6.3. Centralna polityka marketingowa oznacza działania zmierzające do zwiększania rozpoznawalności marki GREE na rynku polskim i budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej, polegające w szczególności na zcentralizowanych działaniach reklamowych, planowanych przez Free Polska oraz realizowanych przez Free Polska i innych sprzedawców Produktów, a także przestrzeganiu jednolitych standardów identyfikacji wizualnej marki GREE.

6.4. W ramach centralnej polityki marketingowej sprzedawcy Produktów Marki GREE zobowiązani są do prowadzenie działań handlowych wśród obecnych i potencjalnych odbiorców marki z zachowaniem zgodności względem centralnych działań marketingowych i promocyjnych organizowanych przez Free Polska.

6.5. W ramach centralnej polityki marketingowej sprzedawcy Produktów Marki GREE powinni propagować aplikację GREE – Strefa Instalatora, jako narzędzie wspierające Autoryzowanych Instalatorów.

6.6. W ramach centralnych działań marketingowych Free Polska:

6.6.1. udostępnia drukowane oraz elektroniczne materiały reklamowe dot. oferty Produktów celem udostępniania tych materiałów Autoryzowanym Instalatorom i potencjalnym nowym Instalatorom;

6.6.2. za pośrednictwem kanałów komunikacji, w tym aplikacji GREE – Strefa Instalatora, ogłasza i organizuje ogólnopolskie kampanie i promocje, skierowane w szczególności do Autoryzowanych Instalatorów oraz użytkowników końcowych – Sprzedawcy Produktów Marki GREE zobowiązani są do stosowania się do ogólnopolskich kampanii i promocji ogłaszanych przez Free Polska; zabronione jest ogłaszanie i organizowanie indywidualnych promocji, niezgodnych z centralnymi działaniami marketingowymi; zabronione jest wykorzystywanie Produktów lub marki GREE do promowania produktów innych marek.

6.7. Materiały reklamowe oraz aplikacja GREE – Strefa Instalatora są własnością Free Polska. Wszelkie ingerencje lub modyfikacje są zabronione oraz skutkować mogą odpowiedzialnością z tytułu naruszenia praw majątkowych autorskich.

6.8. W ramach centralnej polityki marketingowej sprzedawcy Produktów Marki GREE zobowiązani są do przestrzegania jednolitych standardów identyfikacji wizualnej marki GREE oraz wzmacniania wizerunku oraz koncepcji marki GREE poprzez prezentowanie marki i Produktów według standardów przyjętych w Księdze Znaków.

6.8. Księga Znaków określa szczegółowo podstawowe standardy identyfikacji wizualnej logo GREE wraz z dodatkowymi elementami graficznymi dot. marki GREE. Sprzedawcy Produktów Marki GREE zobowiązani są do przestrzegania Księgi Znaków. Wszystkie działania reklamowe dotyczące Produktów Marki GREE muszą być zgodne z Księgą Znaków.

6.10. Wszelkie aktywności marketingowe dot. marki GREE powinny być przygotowane zgodnie z Księgą Znaków, a przed ich publikacją należy uzyskać autoryzację Free Polska w zakresie akceptacji projektu reklamowego oraz miejsca publikacji ostatecznej reklamy.

6.11. Wszelkie zapytania o zgody autoryzacyjne dot. projektów reklamowych należy przesłać (tylko i wyłącznie) na adres emailowy: autoryzacja@gree.pl, najpóźniej na 14  dni roboczych przed publikacją. Free Polska do 7  dni roboczych odpowie na zapytanie autoryzacyjne. Projekty reklamowe mogą zostać opublikowane tylko i wyłącznie po otrzymaniu pozytywnej autoryzacji Free Polska (udzielonej w formie e-mailowej).

6.12. W ramach centralnej polityki marketingowej sprzedawcy Produktów Marki GREE zobowiązani są do przestrzegania jednolitych standardów identyfikacji wizualnej marki GREE (zgodnych z Księgą Znaków dostępną na stronie internetowej: www.gree.pl) oraz wzmacniania wizerunku oraz koncepcji marki GREE poprzez zachowywanie wymogów jakości i formy visual merchandisingu, tj. odpowiedniej prezentacji Produktów zarówno w salonach sprzedaży stacjonarnej, jak również w sklepach internetowych.

6.13. Prezentacje Produktów Marki GREE w sklepach stacjonarnych oraz internetowych jest dozwolona z zachowaniem zasad centralnej polityki marketingowej i zgodności z Księgą Znaków oraz po otrzymaniu pozytywnej autoryzacji Free Polska (udzielonej w formie e-mailowej) dla takiej prezentacji. Wszelkie zapytania o zgody autoryzacyjne dot. prezentacji Produktów w sklepach stacjonarnych oraz internetowych należy przesłać (tylko i wyłącznie) na adres e-mail: autoryzacja@gree.pl, najpóźniej na 7 dni roboczych przed publikacją. Free Polska do 3 dni roboczych odpowie na zapytanie autoryzacyjne.

6.14. W każdym wypadku prezentacja Produktów Marki GREE powinna zawierać następujące informacje:

6.14.1. informację, iż wyłącznym przedstawicielem marki GREE w Polsce jest Free Polska;

6.14.2. informację o warunkach 5-letniej gwarancji na Produkty, z wyraźnym wskazaniem, że jest ona realizowana tylko i wyłącznie w przypadku montażu Produktów przez Autoryzowanego Instalatora (legitymującego się Certyfikatem Autoryzowanego Instalatora marki GREE wydawanym przez Free Polska);

6.14.3. informację o możliwości weryfikacji Autoryzowanego Instalatora korzystając z funkcjonalności „Zweryfikuj Instalatora” na stronie www.gree.pl;

6.14.4. w przypadku sprzedaży internetowej – informację o dostępności produktu w sklepie internetowym, z zastrzeżeniem, iż w przypadku nieposiadania przez sprzedawcę realizującego sprzedaż internetową Produktu na własnym magazynie, prezentacja takiego Produktu powinna być opatrzona wyraźną informację, iż „produkt ten jest na zamówienie”;

6.14.5. oficjalne zdjęcie Produktu, otrzymane od Free Polska wraz ze zgodą na jego publikację;

6.14.6. informacje techniczne dot. Produktu, zgodne z informacjami zawartymi w katalogu Produktów na dany rok kalendarzowy.

6.15. Celem utrzymania jakości prezentacji Produktów oraz marki GREE, Free Polska uprawniona jest do autoryzacji i kontroli wszelkich zewnętrznych aktywności reklamowych oraz visual merchandisingu dot. Produktów oraz marki GREE w Polsce.

6.16. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dot. aktywności marketingowych, w szczególności związanych z brandingiem lub visual merchandisingiem, należy skontaktować się z Free Polska celem ich wyjaśnienia i uzyskania autoryzacji.

6.17. Niestosowanie się przez sprzedawcę Produktów do zasad centralnej polityki marketingowej może skutkować zmianą warunków handlowych.

7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

7.1. Polityka Sprzedaży dostępna jest na stronie internetowej: www.gree.pl.

7.2. Polityka Sprzedaży obowiązuje od 1 kwietnia 2025r.